26 Ekim 2012 Cuma

Pelin Batu Diyorum


Pelin Batu ne demiş, önce bir bakalım: "Kurban kesmek yasaklansın. Ete değil eğitime ihtiyacımız var! Hz. İbrahim zamanında yaşamıyoruz. Bugün çok sayıda insan var ve çok sayıda ihtiyaç var. İnsanların temel ihtiyacı eğitim. Protein almak önemli olabilir ama binlerce hayvan kesilerek insanlara iyilik yapıldığına inanmıyorum."

Dün bir akrabamızın cenazesine gittik, Cemevinin arka tarafında kurban kesiliyordu. Biz cenaze törenine doğru yürürken hayvanların olduğu yerden bir hayvanın inleme sesi geldi. Bir cani, hayvanı bayıltmadan öldürüyordu ve belli ki hızlı öldüremediği için hayvan acı çekiyordu. Hayvancağızın bağırtısı hâlâ kulağımda. Şimdi o hayvanı işkenceyle öldürerek yiyenler, o et size helal mi? Hangi kitap yazmış bunu? Tam bu noktada Pelin Batu haklı, eğitime ihtiyacımız var, eğitime! İllâ kurban kesilecekse eğitimi ile hayvana işkence etmeden kesilsin, onu da desteklemiyorum gerçi...

Çok güzel bir noktaya daha değinmiş Pelin Batu, hayvan kesilerek insanlara nasıl iyilik yapılabilir?

Hayvan katletme bayramınız mübarek olsun.

1 yorum:

  1. Süpermarketlerde kasaplarda satılan etler için kesilen canlı sayısı baramlarda adaklarda vs kesilenin kim bilir kaç katı;ancak kurbana eziyet etmeden, kurban kesmeyi bilen kişi yada kasap kesmeli.
    meseleye protein olarak bakınca az bile söylenmiş, çünkü büyük başhayvanlar dünya suyunun %8 ini tüketip onların otlaması için alanlar açılıyor ve çıkardıkları gaz atmosfere zarar veriyor;buun yerine proteince çok daha zengin (2-8 kat) böcek yenilmesi öneriliyordu scitech tv de;malesef son 2 dk sını yakalayabildim belgeselin...
    madem insanlığa ,hatta tüm doğaya katkı sağlayacağız işin sonunda, var mısın böcek yemeye arkadaşım?eğitim aldıkça asıl protein kaynakları öğreniliyor.

    YanıtlaSil