28 Kasım 2012 Çarşamba

Alevilerden Saygı Dersi


Bir ramazanda Alevi bir genci saçı uzun olduğu ve küpe taktığı için dövdüler. Bir ramazanda ise Alevi mahallesini bastılar. Bir çok Alevi ramazanlarda sahur saati lambasını açmak zorunda kaldı, bir çok öğrenci/ çalışan ramazanda yemekhanede yemek yiyemedi. En tazesi: bu ramazanda Alevi mahallesini doldurdular, evi taşladılar, "Def olun gidin buradan " dediler ve en komiği İstiklal Marşı okudular. Bir link daha vereyim. (Kelimelere tıklayınız)

Ben bu sene ramazanın ilk haftası Dersim'deydim. Orada ramazanı hissetmedik tabii; ama Elazığ'a geçtiğim gün su içerken bir amcanın bana bakışlarını gördüm. Belki yanımda iki tane erkek olmasa bir şeyler derdi veya yapardı. O gün ramazanı hissettim.

Bir ramazanda arkadaşım birçok arkadaşımızla bizi evine iftara davet etti. Annesi Arnavut böreğinin her çeşidinden yapacaktı vs. Hep beraber eve doğru giderken, "Ceren sen oruç tuttun mu?" dedi, "Hayır." dedim, "O zaman bari evde oruçlu gibi yap, annem bilmiyor." dedi. Oruçlu gibi nasıl yapılır ki? Ezan okunduğu zaman herkes ne yapıyorsa onu yaptım işte su içtim falan... Annesi beni çok severdi; çünkü bilmiyordu.

Şimdi, 12 İmamlar yas orucu bitti. Hiçbir Alevi, hiç kimseyi dövmedi, kimsenin evini taşlamadı, sokakta su içene laf atmadı, oruç tutup tutmadığını kontrol etmedi. Hattâ neredeyse bir çok Sunni, Alevilerin yas orucundan habersizdi. Sessizce yas tuttu Aleviler. Cemevlerine gelen türbanlı kadınlara kimse bir şey demedi, (Şahit oldum). Demek istediğim; biraz saygı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder