16 Eylül 2013 Pazartesi

Ebeveynlere Sigara Tavsiyesi


Ben lisedeyken, herkesin olduğu gibi, bütün arkadaşlarım birer birer sigara içmeye başlamıştı. Okulumuzun az ilerisinde dar ve çıkmaz bir sokak vardı, okul sonraları ve kaçabilirsek öğlen araları o sokağa giderdik ve herkes sigara içerdi. O zamanlar sigara içmeye çok özenmiştim. Özellikle lise 2'deyken içmeyen bir ben kalmıştım denebilir. 

O zamanda da kaçak göçek işleri sevmiyordum, ben ne yapacaksam kimseden saklamayacağım yani. Bir akşam geldim anneme "Ben sigara içmek istiyorum." dedim. Annem de kalktı bakkalı aradı, yanlış hatırlamıyorsam iki dal sigara istedi veya bir paket. Neyse, sigara geldi. Bir tane kendisine bir tane de bana verdi ki annem de o dönem sigara içmiyordu. "Hadi içelim, dene bakalım." dedi. Ben tabii içime çekmeden orada içtim bir tane. 

Bunu niye yazıyorum; çünkü o günden beri sigara içme hevesim hiç olmadı. Belki annem bana kızsaydı, asla içmeyeceksin gibi şeyler söyleseydi ben o hevesle içmeye başlayacaktım, 16 yaşımda. Öyle olmadı. Sokaktaki çiğköftecinin bile beni azarladığı bunaltıcı günler geçirdim; ama yine de hiç sigara içmek aklıma gelmedi. 

Bunu bir yerde anne, baba okur da ilerde çocuğuna böyle bir davranışta bulunursa %99 işe yarayacaktır. Bir iyiliğimiz dokunsun.


NOT: Evet arkadaşlar sigaraya başlamadım; ama çok güzel rakı içerim. Bunun da kimse önüne geçemeyecektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder