13 Nisan 2014 Pazar

Anneannemden Beklenen Kılıçdaroğlu Yorumu


Anneannem, Elif Ana. Tam bir Dersim kadınıdır. 1932'de doğmuş, aileler o doğduğunda rahmetli dedem Dursun Ali Çelik ile evlendirmeye karar vermişler. Dedem İstanbul'a gelmiş, anneannem köydeymiş. Dedem çalışmış etmiş sonra köye gelmiş, anneannemi görmüş. "Gördüğümde ağzın burnun pislik içindeydi, hâlâ çocuktun." dermiş dedem. Gülüp önünden geçmiş anneannemin. Seneler sonra yine gelmiş. Evlenmişler. Anneannem hep söyler, "Ben ilk hiç sevmedim dedeni, böyle nefret ediyordum. O da gitti İstanbul'a. Sonra ben böyle evde tek dururken onun hayalini gördüm, hayal olduğunu anlamadım. Koştum ki sarılayım, kayboldu. O zaman ben dedene aşık oldum." diye anlatır. Aşık olmuş sahiden. Hâlâ aşık. O başkaydı der.

Anneannem de İstanbul'a gelmiş sonra. Direkt gitmiş CHP'ye. "E zaten başka parti yoktu." der. 60 sene CHP'de çalışmış. "Atatürk hastaymış, o bilmiyordu." der. 38'in tanıklarından olmasına rağmen, böyle inanmak ister. Bu seçimde anladım ki aslında işi öyle CHP ile falan değil anneannemin, korkuyor o. "Bak şimdi Alevilere neler yapacaklar." diyor. Bunu derken laikliğine güvendiği CHP'yi savunuyor, "Başında bizim Kemal var." diyor. Kendi fikridir, değişmiyor. Kimse de bu yaşta kadını yıpratmıyor zaten.

Kılıçdaroğlu, genel başkan olduğu zaman anneannem ona Düzgün Baba'dan (Doğru hatırlıyorumdur umarım, başka bir ziyaretten de olabilir) teberik vermiş. Sonra üzerinden zaman geçti, seçimler geldi. Bir sabah uyandık anneannem evde yok. Zeytinburnu'ndan kalkmış ta Beylikdüzü'ndaki mitinge gitmiş. O gün de yağmurlu... Kemal Kılıçdaroğlu bitip de otobüsüne binerken onu göreceğim diye anneannem korumaları geçmeye çalışmış. Ayağı kaymış suyun içine düşmüş. Tam o sırada dışarı bakan Kılıçdaroğlu, gelmiş kaldırmaya anneannemi, sonra otobüse bindirmiş. "Anacım sen niye yoruyorsun kendini." demiş. Cebinden teberiği çıkarıp, "Bak ben bunu yanımdan ayırmıyorum." demiş. Anneannem çok duygulanmış.

Öyle laf olsun falan, konuşturalım diye soru sorarım anneanneme;
-Televizyonda en çok kimi seviyorsun anneanne?
-Kemal'i seviyorum.
-Hangi diziyi seviyorsun peki?
-Halk Partisi dizi... A-aaa!

Geçtiğimiz gün Kemal Kılıçdaroğlu'na Mecliste saldırı olunca ilk aklıma anneannem geldi; ama aramadım. Sonra arabayla bir yere giderken, videoya kaydettim:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder