5 Kasım 2014 Çarşamba

Siz Olabilirsiniz; Ancak O Yalnız Değil



Deniz Naki, gündeme ilk bu resmiyle seneler önce gelmişti. O zaman Almanya'da futbolcuydu. Kim bu falan diye araştırmıştık kendisini. Daha sonra Türkiye'de futbol oynamaya başladı. Bazı "muhalif" açıklamalarıyla tepki çekti ve en son, dün, İŞID'ı lanetlediği için saldırıya uğradı.

"Bir yıl önce Almanya'nın solcu yapısıyla bilinen St. Pauli takımından Gençlerbirliği’ne transfer olan Dersimli futbolcu Deniz Naki, Ankara’da uğradığı ırkçı saldırı sonrası takım ile sözleşmesini feshetti, yarın Almanya’ya dönüyor. Deniz Naki yıllar önce bir koluna DERSİM 62 , diğer koluna ise AZADİ dövmesi yaptırdı. Kimliğini özgürce yaşamak isteyen Naki yaklaşık bir yıldır Gençlerbirliği forması giyiyordu. Muhalif kişiliği ile taraftarın beğenisini kazanmış olsa da takım yönetimi ve iktidar fanatikleri tarafından kabul görmedi. Bundan altı ay kadar önce kişisel Facebook hesabından yaptığı paylaşımlara tehdit ve küfür içerikli mesajlar almaya başladığını söyleyen Naki, takip edildiğinden şüphelendiğini de anlatıyor."


Deniz Naki, olayı şöyle anlatmış:“Takımın tesislerinden çıkmıştım. Üç kişi peşimden 'Kürt Alevi Naki sen misin lan Naki?' diye bağırarak bana yaklaştı. Etrafımı sardılar, bu esnada sürekli küfürler ettiler. Aleviliğimle, Kürt olmamla ilgili küfürler ettiler. Kobane ile ilgili bağırıp çağırdılar. Kolumda neden Tunceli değil de Dersim yazdığını sordular. Ben onları sakinleştirmeye çalışırken aniden solumda duran adam bir yumruk attı yüzüme. Ben şok oldum. Kendimi korumak için bir karşılık verip oradan kaçtım. Üç kişiydiler ve silahlı, bıçaklı olmalarından korktum. Peşimden küfür etmeye devam ettiler, 'IŞİD sizi bilmem ne yapsın' diyerek bağırdılar. Bunun sadece bir uyarı olduğunu söylediler.”
 

Ve Deniz Naki, savunduğu değerlerden vazgeçmeyeceğini söyleyerek ailesini üzmemek için Almanya'ya geri dönüyor. Haberin tamamı için tıklayınız.  Bana sorarsanız en iyisini yapıyor Deniz. Ne yapacak ki burada? Kendisine Kürt ve Alevi kimliği üzerinden küfür edilmiş, tehdit edilmiş... Onun eleştirdiği zaten bu zihniyet değil miydi? Üzgünüm ama bu ülkede her şey değişir, bu zihniyet değişmez. Güle güle git Dersim'in güzel evladı, yolun açık olsun. Git de huzurla yaşa...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder