26 Ağustos 2017 Cumartesi

Dârüzziyafe - İstanbul’da Gezilecek Yerler

Süleymaniye’de gezinirken Süleymaniye Camii’nin yan kısmında kalan Dârüzziyafe restoranı, Mimar Sinan tarafından 1552 yılında imaret binası olarak yapılmış. Resmi sitesinde yazana göre imparatorluğun “ziyafet salonu” olarak “Darüzziyafe” adını daha sonradan almış.

IMG_4323Dârüzziyafe’de, 2016

Süleymaniye’de dolanırken önünden geçerdim buranın; ancak kapısından içeri baktığınız ile içerisi çok farklı. Mistik bir havası var Dârüzziyafe’nin. Gerek duvarlardaki resimler, gerekse çalan müzikler bu mistik havaya girmenizi kolaylaştırıyor. Bir de ağaçların ortasında, su sesi eşliğinde yemek yiyorsunuz, düşünsenize.

Osmanlı mutfağını ve kafa dinlemeyi sevenler için tavsiyem olsun!

Dârüzziyafe, 2016Dârüzziyafe, 2016

“Ben Tanrı’dan o kadar çok şey öğrendim ki, artık kendimi ne Hıristiyan, ne Hindu, ne Müslüman, ne Budist, ne Musevi addediyorum… Hakikat bana o kadar çok açıldı ki, artık kendimi ne erkek, ne kadın, ne melek, ne de hattâ saf bir ruh sayıyorum…” Hâfız-ı Şirâzî

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder